Saudiya Arabistonida eng faol bo‘lgan madina.com, alriyadh.com, al-spa.gov.sa, shahdnow.sa, nabd.com, newsi.gulf, arab.sahafahh.net, 2lkhbr.com kabi nashrlar o‘zbekistonlik ziyoratchilarni Toshkent hamda Madina shaharlaridagi kuzatish va kutib olish tadbirlarida yuksak hurmat-ehtirom ko‘rsatilgani haqida qator xabarlarni e’lon qildi.
Mazkur xabarlarda bo‘lg‘usi hojilarni kuzatish uchun Din ishlari bo‘yicha qo‘mita, O‘zbekiston musulmonlari idorasi rahbariyati hamda mutasaddilar Toshkent xalqaro aeroportida jam bo‘lgani va xayrli duolar qilinganiga alohida e’tibor qaratilgan.
Shuningdek, Madina shahriga yetib kelgan ziyoratchilarimizni “Haj – 2024” ishchi guruhi rahbarlari va mutasaddilar tomonidan katta ehtirom bilan kutib olingani va ularga iltifotlar ko‘rsatilgani e’tirof etilgan. Mazkur xabarda ziyoratchilar respublikamizning 10 ta hududiy xalqaro aeroporti orqali Madina shahriga kuzatilayotgani ham qayd etilgan.
Ushbu arab nashrlari mamlakatimizda Yurtboshimiz boshchiligida haj tadbirlariga katta e’tibor qaratilib, mo‘min-musulmonlarning haj arkonini mukammal ado etishlari uchun barcha imkoniyatlar hozirlangani va bundan bo‘lg‘usi hojilar ham minnatdor ekaniga urg‘u qaratilgan.
Ma’lumot o‘rnida, “Ar-Riyoz” gazetasi 1965 yilda ta’sis etilgan bo‘lib, 52 sahifali kunlik nashrdir. U 150 000 adadda chop etiladi, alriyadh.com nomli sayti esa eng mashhur elektron nashrlardan biri hisoblanadi. Bir kunda o‘rtacha 1,5 mln. kishi sayt ma’lumotlarini mutolaa qiladi.
O‘zbekiston musulmonlari idorasi Matbuot xizmati
Bismillahir Rohmanir Rohiym
Bismillahir Rohmanir Rohiym.
Alloh taologa bitmas-tuganmas hamdu sanolar bo‘lsin.
Payg‘ambarimizga mukammal va batamom salavotu durudlar bo‘lsin.
Buzuqlikning zarari qahatchilik va ocharchilik shaklida zohir bo‘ladi. Yomg‘ir yog‘masligi, suvning ozayishi, ekinga zarar yetishi, qimmatchilik, hosilning kam bo‘lishi — bu ofatlarning barchasi zino sababidandir. Hadisi sharifda bunday deyiladi:
مَا مِنْ قَوْمٍ يَظْهَرُ فِيهِمُ الزِّنَا إِلَّا أُخِذُوا بِالسَّنَةِ
«Qaysi qavmda zino keng tarqalsa, ular qahatchilikka mubtalo qilib qo‘yiladi» («Mishkoti sharif»).
Zinoning ofati faqat zinokorning o‘ziga urmaydi. Uning zarari ijtimoiydir. Zinokorlik ko‘paygan sari qahatchilikning ko‘lami va shiddati ham ortaveradi. Alloh saqlasin!
Duolar qabul bo‘lmay qoladi.
Zino shu darajada og‘ir gunohki, zinokorning duosi qabul bo‘lmaydi.
Hazrati Usmon ibn Abul Os roziyallohu anhu rivoyat qilgan hadisi sharifda Rasululloh sollallohu alayhi vasallam bunday deganlar:
تُفتَحُ أَبْوَابُ السَّمَاءِ نِصْفَ اللَّيْلِ فَيُنَادِي مُنَادٍ: هَلْ مِنْ دَاعٍ فَيُسْتَجَابَ لَهُ هَلْ مِنْ سَائِلٍس فَيُعْطَى هَلْ مِنْ مَكْرُوبٍ فَيُفَرَّجَ فَلَا يَبْقَى مُسْلِمٌ يَدْعُو بِدَعْوَةٍ إِلَّا اسْتَجَابَ اللهُ عَزَّوَجَلَّ لَهُ إِلَّا زَانِيَةً.
«Kechaning yarmida osmon eshiklari ochiladi. Shunda bir nido qiluvchi: «Biror duo qiluvchi bormi? Uning duosi qabul qilinadi. Biror so‘rovchi bormi? Unga ato etiladi. G‘amga botgan bormi? Uning g‘ami ketkazib qo‘yiladi. Qay bir mo‘min-musulmon duo qilsa, Alloh unga ijobat etadi. Faqatgina zinokorning duosi qabul bo‘lmaydi» (Imom Tabaroniy rivoyati).
Demak, hadisi sharifning xabariga ko‘ra, zinokorning duosi qabul bo‘lmaydi.
Barakadan mahrum bo‘ladi.
Qur’oni karimda barakaga haqdorlar faqat iymon ahli va taqvo egalari ekani qaror qilinib, bunday deyilgan: «Agar shahar-qishloq ahli iymon keltirganlarida va taqvo qilganlarida edi, albatta, ularga osmonu yerdan barakotlarni ochib qo‘yar edik. Lekin ular yolg‘onga chiqardilar, bas, ularni kasb qilgan narsalari tufayli tutdik» (A’rof surasi, 96-oyat).
Hazrat Abdulmajid Daryoobodiy rahmatullohi alayh ushbu oyatning tafsirida bunday deydilar: «Bu oyatdan ko‘rinadiki, taqvodor mo‘minlarning hojatlari g‘oyibdan ravo qilib qo‘yiladi. «Osmonu Yerning barakoti»dan murod ishlarning oxiri e’tiboridan barakotli va foydali bo‘lgan barcha narsalardir. «Barakot darvozalarini ochib qo‘yish»dan murod har ishda osonlik paydo qilishdir» («Tafsiri Majidiy»).
Demak, yuqoridagi gaplardan ma’lum bo‘ladiki, gunohkorlar va buzuq kishilar barakadan mahrum qilib qo‘yilar ekan.
«Badnazarlik va zinodan saqlanish» kitobi
asosida tayyorlandi