Sayt test holatida ishlamoqda!
19 Aprel, 2025   |   21 Shavvol, 1446

Toshkent shahri
Tong
04:13
Quyosh
05:37
Peshin
12:27
Asr
17:09
Shom
19:10
Xufton
20:30
Bismillah
19 Aprel, 2025, 21 Shavvol, 1446

2. BAQARA (sigir) SURASI Madinada nozil bo‘lgan, 286 oyatdan iborat. 1–5 oyatlar

05.07.2020   10232   9 min.
2. BAQARA (sigir) SURASI Madinada nozil bo‘lgan, 286 oyatdan iborat. 1–5 oyatlar

 

  1. BAQARA (sigir) SURASI

Madinada nozil bo‘lgan, 286 oyatdan iborat.

 

"Baqara" so‘zining lug‘atda "sigir" degan ma’nosi bor. Qur’oni karimning ikkinchi, eng uzun ushbu surasi Madinada nozil bo‘lgan, 286 oyatdan iborat. Bu sura Muhammad alayhissalom Makkai mukarramadan Madinai munavvaraga hijrat qilganlaridan keyin nozil bo‘lgan birinchi suradir.

Surada imon-e’tiqod, ibodat, muomala, axloq, nikoh, taloq, idda va boshqa shariat hukmlari, kufr va nifoqning mohiyati bayon qilinadi. Bani Isroilda o‘ldirilgan kishining qotilini topish uchun Alloh taolo Muso alayhissalom qavmiga bir sigir so‘yib, go‘shti bilan o‘likni urgach qotil ma’lum bo‘lishini bildirgani uchun sura shu nomni olgan. Suraning qariyb uchdan bir qismini Ahli kitoblar (Tavrot va Injilga imon keltirganlar) haqidagi mavzular tashkil etadi. Chunki ular Madinai munavvarada musulmonlar bilan birga yashashar edi. Shuning uchun ham Qur’oni karim musulmonlarni yahudiylarning makr-hiylalari, xiyonatlari, aldamchiliklari va buzuq tabiatlaridan xabardor qiladi. Musulmonlar o‘z jamiyatlarini endigina qura boshlaganlari uchun sura ularga Alloh joriy etgan hayot tarzini qadam-baqadam o‘rgatib boradi. Ibodat va muomala masalalari, jumladan, ro‘za, haj va umra, Allohning yo‘lida jihod qilish, oila, taloq, bola emizish, idda, musulmonlarga mushrika ayollarga uylanish haromligi va boshqa masalalar bayon qilingan. Surai karimada yana riboxo‘rlikka – sudxo‘rlikka katta e’tibor berilgan bo‘lib, uning haromligi va oqibati yomonligi alohida ta’kidlangan. So‘ngra qiyomat kunining dahshatlari zikr qilinadi. Va, nihoyat, sura oxirida mo‘minlar tavba qilishga, doimo Allohga tazarruda bo‘lishga chaqiriladi.

 

بِسۡمِ ٱللَّهِ ٱلرَّحۡمَٰنِ ٱلرَّحِيمِ

Bismillahir Rohmanir Rohiym

(Mehribon va rahmli Alloh nomi bilan boshlayman)

الٓمٓ١

  1. Alif, laam, miim.

 Hurufi muqatta’a, ya’ni uzuq harflar Qur’oni karimning 29 ta surasi boshlanishida kelgan. Oltita surada esa aynan "alif, lam, mim" ko‘rinishida tushgan. Ulamolarning aksariyati bularga ma’no bermaydi, balki "Alloh taolo biluvchidir" deyish bilan kifoyalanadi. Chunki bu harflar Qur’oni karimning sirlaridandir va Alloh taolo sir-asrorini O‘zi yaxshi biladi. Ba’zi ulamolarning aytishlaricha, Islom kelgan paytdagi arablar nihoyatda gapga usta, balog‘at va fasohat bilan so‘zlovchi, tab’i nazm kishilar bo‘lgan, Alloh taolo ularni lol qoldirish uchun ana shunday uzuq harflarni ham O‘z Kitobida keltirgan.

ذَٰلِكَ ٱلۡكِتَٰبُ لَا رَيۡبَۛ فِيهِۛ هُدٗى لِّلۡمُتَّقِينَ٢

  1. Bu Kitob shubhadan xolidir, Allohdan qo‘rquvchilar uchun to‘g‘ri yo‘ldir.

Qur’oni karim Alloh taoloning Haq kitobi, hukmi qiyomatgacha davom etadigan, Yer yuzidagi butun inson nasliga yuborilgan ilohiy Kitobdir. Uning oyatlarida hech qanday shak-shubhaga o‘rin yo‘q, qiyomatgacha uning biror harfi ham o‘zgarmaydi. Ulamolar ta’rifiga ko‘ra, u Alloh taoloning mo‘jiz (lol qoldiruvchi) kalomi bo‘lib, Payg‘ambarimiz Muhammad alayhissalomga vahiy orqali tushgan, tilovati ibodat hisoblanuvchi ilohiy Kitobdir. Qur’oni karim ko‘rsatmalari Allohdan qo‘rquvchilar uchun eng to‘g‘ri yo‘ldir va taqvodorlar hidoyat topishgani uchun ikki dunyo saodatiga musharraf bo‘ladilar. Mujohid aytadi: "Sura boshidagi to‘rt oyat (ya’ni, 2-5-oyatlar) mo‘minlar haqida, undan keyingi ikki oyat kofirlar to‘g‘risida, keyingi o‘n uch oyat esa munofiqlar xususida nozil bo‘lgan".

Oyati karimadagi “Allohdan qo‘rquvchilar” taqvodorlardir, "taqvo" so‘zi esa lug‘atda "saqlanish, ehtiyot bo‘lish, qo‘rqish, zararli, qabohat va karohiyatli narsalardan chetlanish" ma’nolarini bildiradi. Istilohda Allohning uqubati va azoblaridan saqlanish uchun Uning buyruqlarini bajarish, qaytariqlaridan chetlanish "taqvo" deyiladi. Taqvo Alloh taolodan qo‘rqish, harom va shubhali narsalardan tiyilishdir. Bunday xislat sohibi taqvodor (muttaqiy) sanaladi. Taqvodor kishi ishonchli sanaladi, undan hech kim ziyon ko‘rmaydi. Islomda barcha insonlar biri-biri bilan tengdir, ular faqat taqvolari bilan ajralib turishadi. Qur’oni karimda: "Allohning nazdida eng hurmatligingiz taqvodoringizdir". (Hujurot, 13), deyilgan. Taqvoning aksi fisq-fujur va isyondir, Allohga osiy bo‘lish, harom va shubhali narsalardan saqlanmaslikdir. Qur’oni karim ana shu Allohdan qo‘rquvchi taqvodorlar uchun hidoyat yo‘lini ko‘rsatuvchi dasturdir, to‘g‘ri yo‘lga yo‘llab turuvchi mayoqdir.

ٱلَّذِينَ يُؤۡمِنُونَ بِٱلۡغَيۡبِ وَيُقِيمُونَ ٱلصَّلَوٰةَ وَمِمَّا رَزَقۡنَٰهُمۡ يُنفِقُونَ٣

  1. Ular g‘oyibona imon keltiradigan, namozlarini to‘kis ado etadigan va Biz rizq qilib berganlarimizdan ehson qiladiganlardir.

 Allohdan qo‘rquvchi taqvodor zotlar g‘aybiy (ko‘zlardan yashirin) narsalarni ko‘rishmasa ham ularga imon keltirishadi, Alloh taolo buyurgan namozlarini barcha ruknlariga amal qilib, o‘z vaqtida mukammal ado etishadi va Parvardigorlari o‘zlariga ato etgan mollardan Alloh buyurgan toifadagi kishilarga ehson qilishadi. Abu Hanifa, Abu Mansur Moturidiy va hanafiy mazhabining boshqa ulamolari nazdida imonning rukni (sharti) ikkita –Payg‘ambarimiz alayhissalom Alloh taolo tarafidan keltirgan barcha xabarlarni dil bilan tasdiq etib, til bilan iqror qilishdir. Ibodatlar va boshqa xayrli, savobli amallar imon tarkibiga kirmaydi. Lekin ayrim mujtahid olimlar ibodat va savobli ishlar ham imon tarkibiga kiradi va uchinchi rukn sifatida belgilanadi, deb hisoblashadi. Savobli amallarning o‘zi bandaning jannatga kirishi uchun vosita hisoblanmaydi, balki bunga Allohning fazli va bandaning imoni sabab bo‘ladi. Amallar esa, jannatga kirgandan keyin beriladigan maqom, daraja va martabalarni belgilash uchun vasila bo‘ladi. Ayrim gunohkor mo‘minlar jazoga mahkum bo‘lsalar-da, lekin imonlari sharofatidan Alloh belgilagan muddatdan keyin azobdan ozod etilib, jannatga kiritiladi. Oyatda zikr etilgan taqvodorlarning sifatlaridan biri shuki, ular oxirat, o‘lgandan keyin tirilish, farishtalar, jinlar kabi g‘aybiy narsalarni ko‘rishmasa ham bularga imon keltirishadi, namozlarini barcha arkonlariga rioya qilib ado etishadi, Alloh taolo ularga rizq qilib bergan narsalardan infoq-ehson qilishadi. Ibn Is'hoqning aytishicha, Baqara surasining oldingi yuz oyati Avs va Xazraj qabilasi haqida nozil bo‘lgan. Ya’ni, hidoyatni tark etish oqibatini o‘ylab Allohdan qo‘rqadigan, Parvardigor huzuridan kelgan narsani tasdiqlash bilan Uning rahmatini umid qiladigan taqvodor mo‘minlar jannat va do‘zaxni, farishtalarni va shu kabi g‘aybiy (maxfiy) narsalarni ko‘rishmasa ham Alloh va Uning Rasuli bayon qilganiga ko‘ra ishonishadi. "Namozni ado etish" deganda uning barcha haqlari va ruknlariga to‘kis rioya qilib, vaqtida o‘qish tushuniladi. Toat aslida uch qismga bo‘linadi: birinchisi qalb (ruh) toati, ikkinchisi badan toati, uchinchisi mol toatidir. Yuqoridagi oyatlarda shu uch qism toat tartibi bilan bayon qilingan.

وَٱلَّذِينَ يُؤۡمِنُونَ بِمَآ أُنزِلَ إِلَيۡكَ وَمَآ أُنزِلَ مِن قَبۡلِكَ وَبِٱلۡأٓخِرَةِ هُمۡ يُوقِنُونَ٤

  1. (Ey Muhammad), ular sizga va sizdan oldingilarga tushirilgan narsalarga imon keltirishadi hamda oxiratga aniq ishonishadi.

Taqvodorlar Payg‘ambarimiz Muhammad alayhissalomga nozil etilgan (tushirilgan) Qur’oni karimga ham, u zotdan oldingi payg‘ambarlarning hech birini ajratmagan holda, Allohning vahiylarini inkor qilmagan holda insoniyatga tushirilgan barcha samoviy kitoblar (Zabur, Tavrot va Injil)ga ham imon keltirishadi, chunki bu ilohiy kitoblarning bari Alloh taolo tomonidan tushirilgandir. Zaburga ergashuvchilar hozirda qolmagan, Tavrot va Injilning asli insonlar tomonidan yo‘qotilgan, hozirgi nusxalariga shunchalik ko‘p qo‘shimcha, o‘zgartirish va qisqartirishlar kiritib yuborilganki, u asl mohiyatini yo‘qotgan.

أُوْلَٰٓئِكَ عَلَىٰ هُدٗى مِّن رَّبِّهِمۡۖ وَأُوْلَٰٓئِكَ هُمُ ٱلۡمُفۡلِحُونَ٥

  1. Ana shular Parvardigorlari yo‘lidadirlar va ana shular najot topuvchilardir.

Barcha samoviy kitoblar Alloh taolo huzuridan ekaniga ishongan mo‘min kishilar Parvardigorlarining Haq yo‘lida, hidoyat yo‘lidadirlar. Ular imonlari tufayli oxiratda najotga erishadilar va ulug‘ mukofotlarga sazovor bo‘ladilar. Ana shular talab qilgan narsalariga erishuvchi va qochgan narsalarining yomonligidan najot topuvchilardir. Imon keltirib, solih amalda bardavom bo‘lgan zotlar ikki dunyo saodatini qo‘lga kiritishadi. Bu oyatlardan ma’lum bo‘ladiki, imondan va solih amallardan mahrum kimsalarning dunyo va oxiratlari tamoman barboddir, ular oxiratda aslo najot topishmaydi. Haqiqatda Alloh taoloning itoatida bo‘lgan, Uning amr-farmonlarini bajargan, qaytarganlaridan chekingan kishilargina tom ma’nodagi musulmon sanaladi. Alloh taologa sof ixlos va muhabbat bilan sig‘ingan, ibodat qilgan kishilargina chin musulmon sanaladi. Alloh taologa ubudiyat-bandalikni bajo keltirib, Unga bo‘ysungan kishilargina haqiqiy musulmon sanaladi. Yer yuzida buzg‘unchilik qilmay, insonlar orasini isloh qilib yurgan kishilargina sof musulmon sanaladi. Musulmon imoni bilangina boshqalardan ajrab turadi. Imongina uni oliy maqomga chiqaradi, saodatga eltadi, dunyo hayotidagi vazifasini belgilaydi, oxirati uchun zaxira hozirlashga chorlaydi. Inson imoni bilangina barcha maxluqlarning gultojiga aylanadi.

Tafsiri irfon
Boshqa maqolalar
Yangiliklar

O‘zbek moturidiyshunosligidagi ulkan tarixiy voqelik

19.04.2025   848   8 min.
O‘zbek moturidiyshunosligidagi ulkan tarixiy voqelik

So‘nggi yillarda mamlakatimizda mutafakkir allomalarimizning ibratli hayot yo‘llarini o‘rganish, ularning boy ilmiy-ma’naviy merosini keng targ‘ib qilishga har qachongidan ham ko‘proq e’tibor qaratilmoqda. Zotan, insoniyat sivilizatsiyasi rivojiga bebaho hissa qo‘shgan ajdodlarimizning asarlaridagi ezgu g‘oyalar, umuminsoniy qadriyatlar, bag‘rikenglik va mo‘tadillik, ilm-fan, aql va tafakkurning inson hayotidagi o‘rni va ahamiyatiga oid qarashlar yoshlarni komil inson etib tarbiyalash, jamiyatda ijtimoiy-ma’naviy muhit barqarorligini ta’minlashning muhim omili bo‘lib hisoblanadi.


Muhtaram Prezidentimiz Shavkat Mirziyoyev rahnamoligida diniy-ma’rifiy sohada amalga oshirilayotgan keng ko‘lamli islohotlar natijasi o‘laroq tashkil etilgan O‘zbekiston xalqaro islom akademiyasi, O‘zbekistondagi Islom sivilizatsiyasi markazi, Imom Buxoriy, Imom Moturidiy va Imom Termiziy xalqaro ilmiy-tadqiqot markazlari boy tarixiy-madaniy merosimizni o‘rganish va qayta tiklashga xizmat qilmoqda.


Mamlakatimizda buyuk mutafakkir ajdodimiz, aqida ilmi rivojiga ulkan hissa qo‘shgan Imom Abu Mansur Moturidiy va u asos solgan moturidiylik ta’limotini o‘rganishga alohida ahamiyati berilishi diqqatga sazovordir. Hanuz o‘z dolzarbligini yo‘qotmasdan kelayotgan mazkur ta’limotning bugungi kundagi o‘rni va ahamiyati haqida muhtaram yurtboshimiz: “Moturidiy ta’limoti ilm egallash jarayonida bag‘rikenglik g‘oyasi asosida inson aql-zakovatining o‘rni va ahamiyatiga yuksak e’tibor qaratadi. Bu o‘z navbatida ushbu ta’limotning keng ommalashuvida muhim o‘rin tutgan. Bunday g‘oyalarga bugungi kunda ham insoniyat katta ehtiyoj sezmoqda”, deb ta’kidlagan edi.


So‘nggi kunlarda mamlakatimiz tarixida, xususan, moturidiyshunoslik sohasida yuqorida zikr qilingan ishlarga hamohang bo‘lgan ulkan tarixiy voqelik sodir bo‘ldi. O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti muhtaram Shavkat Mirziyoyev “Imom Moturidiy tavalludining 1155 yilligini keng nishonlash to‘g‘risida” qaror qabul qildi. Shuni alohida ta’kidlash lozimki, ushbu qaror nafaqat yurtimizda, balki xalqaro miqyosda ham Imom Moturidiy va moturidiylik ta’limotini tizimli hamda ilmiy asosda o‘rganishni yangi bosqichga olib chiqishga zamin yaratadi.  


Unga muvofiq, joriy yilda buyuk ajdodimiz, mutafakkir olim Imom Abu Mansur Moturidiy tavalludining 1155 yilligi mamlakatimizda keng nishonlanadi. Shu munosabat bilan tashkil qilinadigan tadbirlar doirasida Samarqand shahrida “Moturidiylik – bag‘rikenglik, mo‘tadillik va ma’rifat ta’limoti” mavzusida xalqaro ilmiy-amaliy konferensiya tashkillashtirish, xorijlik tadqiqotchilar o‘rtasida moturidiylik ta’limoti bo‘yicha ilmiy tanlov o‘tkazish, olim asarlarining o‘zbek tilidagi ilmiy-izohli akademik tarjimalarini nashr qilish, uning serqirra hayot yo‘li va ilmiy merosining bugungi kundagi ahamiyatini ochib beradigan badiiy-publitsistik film yaratish, esdalik suvenirlari, pochta markalari, taqvimlar va boshqa ko‘rgazmali axborot vositalarini muomalaga chiqarish, Samarqand shahridagi Imom Abu Mansur Moturidiy majmuasini qayta ta’mirlash va obodonlashtirish ishlarini amalga oshirish belgilab olindi.


Mazkur Qarorning qabul qilinishi nafaqat O‘zbekistonda, balki musulmon mamlakatlarida ham katta quvonch bilan kutib olindi. Ta’kidlash lozimki, Qaror yurtimizda Imom Moturidiy va moturidiylik ta’limotini o‘rganishni yanada rag‘batlantirish, bu borada amalga oshirilayotgan ishlarni mutlaqo yangi bosqichga ko‘tarish, Imom Moturidiy siymosini xalqimizga yanada kengroq tanitishga xizmat qilishi bilan birga, Imom Moturidiy xalqaro ilmiy-tadqiqot markaziga alohida mas’uliyat ham yuklaydi. Birinchi navbatda, Imom Moturidiy xalqaro ilmiy-tadqiqot markazida Imom Moturidiy va moturidiylik ta’limotini o‘rganish va keng targ‘ib qilish yuzasidan amalga oshiriladigan ishlar, ilmiy tadqiqot mavzularini Qarorda belgilangan vazifalardan kelib chiqqan holda belgilab, asosiy faoliyat yo‘nalishlarini muvofiqlashtiradi.


Imom Abu Mansur Moturidiy musulmon olamida buyuk mutakallim, qomusiy olim va ulug‘ mutafakkir, moturidiylik ta’limotining asoschisi sifatida keng e’tirof etiladi. U asos solgan moturidiylik ta’limoti paydo bo‘lganidan to hozirgi kunga qadar e’tiqod musaffoligini asrab-avaylash, musulmonlarning jipsligi va birdamligini ta’minlash, islom niqobi ostidagi oqimlarning buzg‘unchi g‘oyalarga qarshi raddiyalar berishda muhim ilmiy-amaliy ahamiyatga ega bo‘lib kelmoqda. Xususan, turli adashgan oqimlarning g‘oyalariga qarshi naqliy va aqliy dalillar asosida raddiya berish metodologiyasi hamda ma’rifiy asoslarini ishlab chiqqan Imom Moturidiy mazkur xizmatlari uchun “Imom al-huda” – “Hidoyat imomi”, “Musahhih aqida al-muslimin” – “Musulmonlarning aqidasini to‘g‘rilovchi” degan sharafli nomlarga sazovor bo‘lgan. Allomaning Abu Muin Nasafiy, Abu Barakot Nasafiy, Abu Hafs Nasafiy kabi izdoshlari uning yo‘lini munosib davom ettirib, ixtilofli aqidaviy muammolarga ilmiy yechim topish, mo‘tadil ta’limotni odamlar orasida keng tarqatishga ulkan hissa qo‘shganlar.


Imom Moturidiyning mutaassiblikka qarshi kurash metodologiyasi ham naqliy, ham aqliy dalillarga asoslangani sababli buzg‘unchi oqimlar faoliyatiga barham berishda o‘ta samarali bo‘lgan. Ushbu metodologiyaning asosini olimning “Qurolingni ilmda yasa”, degan hikmatli so‘zi tashkil qilgan. Bugungi kunda Imom Moturidiyning ushbu hikmati mamlakatimizda muvaffaqiyatli qo‘llanilayotgan “Jaholatga qarshi ma’rifat” g‘oyasi bilan har tomonlama mushtarak ekanligini ko‘rishimiz mumkin. Umuman olganda, yuqoridagilardan kelib chiqib, Imom Moturidiy hayoti, ilmiy merosi va moturidiylik ta’limotini o‘rganish hamda keng targ‘ib qilish yoshlar tarbiyasida, shuningdek, jamiyatda bag‘rikenglik va mo‘tadillik tamoyillarini qaror toptirib, ijtimoiy-ma’naviy muhitni sog‘lomlashtirishda naqadar yuksak ahamiyatga ega ekanligi oydinlashadi.


Imom Moturidiy xalqaro ilmiy-tadqiqot markazi tomonidan Imom Moturidiy va moturidiylik ta’limotining o‘rganilishi xususida shuni aytish mumkinki, bugungi kunda Markazda bu borada keng ko‘lamli ishlar amalga oshirib kelinmoqda. Eng birinchi navbatda, Markaz qoshida tashkil qilingan Xalqaro ilmiy hay’at faoliyatini alohida tilga olish zarur. Misr, Turkiya, Iordaniya, Bosniya va Gersegovina, Germaniya, Rossiya, Malayziya kabi mamlakatlarning yetuk olimlari, mahalliy mutaxassislarni o‘z tarkibida jamlagan ushbu Hay’at ilmiy tadqiqot mavzularini mazmunan boyitish va yanada takomillashtirish, Markaz faoliyatini zamonaviy talablar asosida yo‘lga qo‘yishda benazir platforma vazifasini bajarmoqda. Shu bilan birga, Hay’at a’zolari Imom Moturidiy siymosini jahonga tanitishga ham katta hissa qo‘shmoqdalar.


Shuningdek, Ta’lim, fan va madaniyat masalalari bo‘yicha islom tashkiloti (ICESCO), Islom tarixi, san’ati va madaniyatini tadqiq qilish markazi (IRCICA), Turkiya Islom tadqiqotlari markazi (ISAM), Islom tafakkuri instituti, Saljuq universiteti, Anqara Yildirim Boyazid universiteti, al-Azhar universiteti, Malayziya islom ilmlari universiteti kabi jahonning nufuzli ilmiy va ta’lim muassasalari bilan imzolangan hamkorlikka oid memorandumlar doirasida moturidiylik ta’limoti tarixi va bugungi kundagi ahamiyati, shuningdek, zamonaviy islomshunoslikka oid dolzarb muammolarni hal qilishga qaratilgan konferensiya, seminar, davra suhbatlari va boshqa ilmiy-ma’rifiy tadbirlar muntazam tashkil etib kelinmoqda.


Markaz tomonidan Misrning al-Azhar majmuasi tadqiqotchilari o‘rtasida Imom Moturidiy merosi bo‘yicha xalqaro tanlov o‘tkazildi. Shuningdek, xorijlik tadqiqotchilar uchun Imom Moturidiy nomidagi xalqaro stipendiya joriy qilindi. Bu o‘z navbatida O‘zbekistonda diniy-ma’rifiy sohada amalga oshirilayotgan keng ko‘lamli islohotlar, ijobiy o‘zgarishlarni jahon hamjamiyatiga yetkazish bilan birga, Markaz faoliyatini ham xorijda keng targ‘ib qilishga xizmat qilmoqda.


Imom Moturidiy va moturidiylik ta’limotiga oid manbalarning o‘zbek tilidagi ilmiy-izohli akademik tarjimalarini yaratish, qo‘lyozmalar asosida ilmiy tanqidiy matnlarini tayyorlash, shu asosda xalqchil risolalarni nashr qilib, aholi, ayniqsa yoshlar orasida moturidiylik ta’limotidagi bag‘rikenglik va mo‘tadillik g‘oyalarini keng targ‘ib qilishga ham alohida e’tibor qaratilayotganligini ta’kidlab o‘tish lozim. Jumladan, o‘tgan yilning o‘zida bugungi kundagi dolzarb muammolarga bag‘ishlangan 40 ga yaqin monografiya, kitob va xalqchil risola chop etildi.


Imom Moturidiy tavalludining 1155 yilligini keng nishonlash to‘g‘risidagi qarorning qabul qilinishi Markaz faoliyatini yangi bosqichga olib chiqishga, uni mahalliy va xalqaro miqyosda kengaytirishga xizmat qiladi. Shu nuqtayi nazardan, ushbu Qaror nafaqat O‘zbekiston, balki xalqaro miqyosdagi moturidiyshunoslik sohasi rivojida muhim o‘rin tutishiga shubha yo‘q.


Jamoliddin Karimov,

Imom Moturidiy xalqaro ilmiy-tadqiqot markazi direktori

O'zbekiston yangiliklari