Сайт тест ҳолатида ишламоқда!
27 Декабр, 2024   |   26 Жумадул сони, 1446

Тошкент шаҳри
Бомдод
06:22
Қуёш
07:48
Пешин
12:29
Аср
15:20
Шом
17:04
Хуфтон
18:24
Bismillah
27 Декабр, 2024, 26 Жумадул сони, 1446
Янгиликлар

Пойтахтимиздаги амалий тадбирлар самарали кечди

19.11.2024   2698   4 min.
Пойтахтимиздаги амалий тадбирлар самарали кечди

Тошкент шаҳри ва Тошкент вилоятида ўтказиб келинаётган намунавий-амалий тадбирларнинг навбатдагиси 17 ноябрь куни Юнусобод туманида ўтказилди. Тадбирга Ўзбекистон мусулмонлари идораси раиси ўринбосари Зайниддин домла Эшонқулов бошчилик қилди. 
 

Тадбир аввалидаги йиғилиш Юнусобод тумандаги “Минор” жоме масжидида бўлиб ўтди. Унда Ўзбекистон мусулмонлари идораси мутахассислари, Тошкент шаҳар вакиллиги раҳбарияти, туманлар бош имом-хатиблари ва отинойилари, шунингдек, Юнусобод туманидаги масжид имом-хатиблари, ноиблари, отинойилар, “Ҳаж – 2024” зиёратчилари, маҳаллалар раислари иштирок этди.


Мажлисда Зайниддин домла бошчилигида Тошкент шаҳар вакиллиги раҳбарияти, туманлар бош имом-хатиблари ҳамда тажрибали имом-хатиблардан таркиб топган Ишчи гуруҳ тузилди.


Мазкур Ишчи гуруҳ фаолиятининг асосий йўналишлари сифатида қуйидагилар белгиланди:

– имом-хатиб ва отинойиларнинг “Ҳаж – 2024” зиёратчиларини маънавий-маърифий тадбирларга фаол жалб этиш ишига кўмаклашиш, намуна сифатида иштирок этиш;

– имом-хатибларнинг устав асосида масжидни бошқариш фаолияти ва ҳужжат юритиш ишларини яқиндан ўрганиш, маслаҳат ва кўмак бериш;

– имом-хатиб учун намуна тарзида пешин намози вақтида масжидга келганларга долзарб мавзуда маъруза қилиб бериш;

– “Яшил макон” умуммиллий лойиҳаси бўйича юртимизда экологик барқарорликни таъминлашга тарғиб қилиш, амалий ҳисса қўшиш, шахсий намуна кўрсатиш кабилар.


Шу мақсадда Ишчи гуруҳ аъзолари Юнусобод туманининг 13 та масжиди ва 20 та маҳалласига бириктирилди.


Биринчи йўналиш бўйича Ишчи гуруҳ аъзоси ва имом-хатиблар, шу билан бирга отинойилар ўзларига бириктирилган маҳалла ҳудудидан “Ҳаж – 2024” зиёратчисини маънавий-маърифий тадбирларга жалб этди. Биргаликда маҳалланинг муаммоли хонадонларига кириб, у ерда яшаётганлардан ҳол-аҳвол сўради. Муаммоларини ўрганди, таклиф фикр, мулоҳазаларини тинглади. Имом-хатиблар 7 тоифага мансуб 103 та оилага, отинойилар 3 тоифага мансуб 14 та оилага, умумий ҳисобда 117 та оилага кириб, маънавий-маърифий тарғибот ва амалий ёрдам тадбирларини олиб борди.  


Хусусан, ногирон ва касалманд, эҳтиёжманд фуқаролар, шунингдек, табаррук ёшдаги қариялар яшайдиган 25 та оилага кирилиб, улардан кўнгил сўралди, совға-саломлар берилди, даволаниш ва дори дармон учун моддий ёрдам кўрсатилди. Ҳомийларни жалб қилган ҳолда эҳтиёжмандларга 17 миллион сўмлик озиқ-овқат, кийим-кечак, уй-рўзғор буюмлари тарқатилди. Улар орасидан ўта ночор бўлганларининг моддий таъминотидан хабардор бўлиб туриш режалаштирилди.

 

Иккинчи йўналиш бўйича масжид имом-хатиби фаолияти ўрганилди. Жумладан, устав асосида иш ва ҳужжат юритиш, жамоани бошқариш, масжидни тоза ва озода сақлаш, унда қулай шароитлар яратиш жиҳатларини кўриб чиқилди.


Ўрганиш натижасига кўра 6 та масжид имом-хатиби фаолиятига “қониқарли”, 7 та масжид имом-хатиби фаолиятига “яхши” тарзда баҳо берилди. “Юнус ота” масжидини кенгайтириш, “Юнусобод оқ тепа” масжиди таҳоратхонасини кенгайтириш чораларини кўриш тавсия қилинди.

 

Учинчи йўналиш бўйича Ишчи гуруҳ аъзолари ўзларига бириктирилган масжидларда пешин намозини адо қилиб, жамоатга долзарб мавзуларда маъруза қилиб берди.


Тўртинчи йўналиш бўйича “Яшил макон” умуммиллий лойиҳаси амалий тарғиб қилинди. Юнусобод туманининг масжидлари томонидан масжидлар ҳудуди ҳамда атрофларида жами 110 туп мевали ва манзарали дарахт кўчатлари ҳамда 1200 туп гул кўчатлар ўтқазилиб, юртимизда экологик барқарорликни таъминлашга амалий ҳисса қўшилди. Кўчат экиш ишларига масжид қавми ва маҳалла фуқаролари жалб қилинди.


Тадбир сўнгида амалга оширилган ишлар таҳлил қилиниб, Юнусобод тумани масжидлардаги камчиликларни бартараф этиш, имом-хатибларнинг маънавий-маърифий ва масжид бошқарувидаги фаолиятида кузатилган камчиликларни бартараф этиш юзасидан кўрсатма ва тавсиялар берилди.

Ўзбекистон мусулмонлари идораси

Матбуот хизмати

 

 

Пойтахтимиздаги амалий тадбирлар самарали кечди Пойтахтимиздаги амалий тадбирлар самарали кечди Пойтахтимиздаги амалий тадбирлар самарали кечди Пойтахтимиздаги амалий тадбирлар самарали кечди Пойтахтимиздаги амалий тадбирлар самарали кечди Пойтахтимиздаги амалий тадбирлар самарали кечди Пойтахтимиздаги амалий тадбирлар самарали кечди Пойтахтимиздаги амалий тадбирлар самарали кечди Пойтахтимиздаги амалий тадбирлар самарали кечди Пойтахтимиздаги амалий тадбирлар самарали кечди Пойтахтимиздаги амалий тадбирлар самарали кечди
Ўзбекистон янгиликлари
Бошқа мақолалар
Мақолалар

Рождение Иисуса (мир ему) в Коране 

27.12.2024   467   4 min.
Рождение Иисуса (мир ему) в Коране 

Одним из самых важных моментов в жизни Иисуса является период его рождения. История, которую Коран рассказывает о рождении Иисуса, имеет отличия от истории его рождения в Библии христиан, передает IQNA.
Иисус является одним из великих пророков и обладателем шариата, а его небесная книга называется Евангелие. Он последний пророк перед пророком Исламом и один из предвестников его прихода, его имя упоминается 25 раз в Коране. Несколько этапов жизни Иисуса выделяются в Коране. Один из самых важных моментов в его жизни — это период его рождения. История, которую Коран рассказывает о рождении Иисуса, отличается от истории его рождения в Библии христиан. Далее представлена история рождения Иисуса (мир ему) в Священном Коране. 

Всевышний в Коране представляет Иисуса (мир ему) как сына Марии, дочери Имрана. Мария, дочь Ханны и Имрана, с самого начала была отдана в храм и воспитывалась под надзором пророка Закарии (мир ему). Она та женщина, которой ислам даровал превосходство над всеми женщинами мира. Сын Марии в Коране — это Иисус. 

Иисус родился в городе Вифлееме и имел особое и уникальное рождение. Согласно аяту 45 суры Аль-Имран, однажды Джабраил (мир ему) от имени Всевышнего сообщил Марии, что Бог даст ей сына по имени Иисус, который будет обладать личностью в этом мире и в мире ином и будет из приближенных к Богу. Мария была поражена и в продолжении тех же аятов обратилась к Богу, сказав: «Она сказала: "Господи! Как я могу иметь сына, если меня не касался ни один мужчина". Он сказал: "Так Аллах творит, что пожелает! Когда Он принимает решение, то Ему стоит лишь сказать: “Будь!” - как это сбывается» (Аль-Имран/47). 

Когда Мария почувствовала, что наступило время ее родов, она отошла в уединенное место и там у нее начались схватки. В этот момент, будучи печальной и растерянной, согласно аятам 24 и 25 суры Марьям, она услышала от Бога возглас, который гласил: «Тогда он (Иса или Джибриль) воззвал к ней из-под нее: "Не печалься! Господь твой создал под тобой ручей. Потряси на себя ствол пальмы, и на тебя попадают свежие финики. Ешь, пей и радуйся! Если же увидишь кого-либо из людей, то скажи: “Я дала Милостивому обет хранить молчание и не стану сегодня разговаривать с людьми”». 

После рождения ребенка Мария принесла своего сына Иисуса к своему народу, и, увидев Марии с ее новорожденным, они были в удивлении и сказали ей: «О сестра Харуна (Аарона)! Твой отец не был скверным человеком, и мать твоя не была блудницей"» (Марьям/28). 

Люди стали осуждать и укорять ее, и Мария в соответствии с повелением Бога молчала и указала на Иисуса. Иисус в колыбели заговорил и сказал: «Он сказал: "Воистину, я - раб Аллаха. Он даровал мне Писание и сделал меня пророком. Он сделал меня благословенным, где бы я ни был, и заповедал мне совершать намаз и раздавать закят, пока я буду жив. Он сделал меня почтительным к моей матери и не сделал меня надменным и несчастным. Мир мне в тот день, когда я родился, в тот день, когда я скончаюсь, и в тот день, когда я буду воскрешен к жизни» (Марьям/30-33). 

Коран в аяте 59 суры Аль-Имран сопоставляет рождение пророка Иисуса с рождением пророка Адама, так как он также родился без отца. Рождение пророка Иисуса в Священном Коране является знаком бесконечной мощи Аллаха и величайшим чудом в истории человечества.

Пресс-служба Управления мусульман Узбекистана

Мақолалар