Namanganda mutlaqo yangi qiyofa kasb etgan “O'n bir Ahmad” ziyoratgoh majmuasida mukammal ta'mirlash ishlari yakunlanib, ziyoratchilar va sayyohlar ixtiyoriga topshirildi.
2018 yilda Namangan shahrida joylashgan “O'n bir Ahmad” ziyoratgoh majmuasida mukammal ta'mirlash ishlari boshlanib, ushbu muborak maskanga zamonaviy tus berish, sayyohlar va ziyoratchilar uchun barcha qulay sharoitlar yaratish bo'yicha qator ishlar bajarildi.
O'zA xabariga ko'ra, 2020 yil sentyabr' oyida bunyodkorlik jarayoniga yangidan impul's berildi. Fidokor quruvchilarning zarbdor mehnati tufayli qisqa muddatda zamonaviy andozalarga to'liq javob beradigan bino va inshootlar qad rostladi. Ularni bunyod etishda milliy me'morchilik an'analaridan keng foydalanildi.
Ushbu hududni mo''jazgina istirohatgohga ham o'xshatish mumkin.
Ta'kidlash joizki, O'n bir Ahmad tarixini o'rganish yuzasidan boshlangan xayrli ishlarimiz to'xtamaydi. Ul zotlarning har biri haqida kitoblar va dostonlar yozilajak. Ajdodlarning bebaho merosini ilmiy asosda chuqur tadqiq etish, qadamjolarini obod maskanga aylantirish va kelajak avlodga bus-butun etkazish bugungi avlodning vazifasidir.
Tarixiy obidalarni asrab-avaylashga alohida e'tibor qaratilayotgani, ziyoratgohlar va qadamjolar obodligi yo'lidagi xayrli ishlar yurtdoshlarimiz va xalqaro jamoatchilik tomonidan keng qo'llab-quvvatlanmoqda. Bunday ezgu amallar hali davom etadi.
O'zbekiston musulmonlari idorasi matbuot xizmati
Alloh taolo aytadi: “Odamlarga (kibrlanib) yuzingni burishtirmagin va yerda kerilib yurmagin! Chunki Alloh barcha kibrli, maqtanchoq kimsalarni suymas” (Luqmon surasi, 18-oyat).
Abdulloh ibn Umar roziyallohu anhumodan rivoyat qilinadi: Rasululloh sollallohu alayhi vasallam aytdilar: “Sizlardan ilgari yashab o‘tgan bir kishini takabburlik bilan izorini sudrab yurganida yer yutdi. U qiyomat kunigacha yer (qa’ri)ga kirib ketaveradi” (Imom Buxoriy rivoyati).
Yoshligimizda ustozlar kishining kibrli yo unday emasligini donga to‘la boshoqning egilishi, donsiz boshoqning esa xuddi kibrlanganday tik turishi misolida tushuntirishgandi. Katta bo‘lib angladikki, ustozlarning maqsadi boshoq misolida kibrlanmaslikni ko‘z oldimizda qoldirish bo‘lgan ekan. Negaki, mutakabbirlikning oqibati juda ayanchli bo‘larkan.
Amr ibn Shuaybning bobosidan rivoyat qilinadi: Rasululloh sollallohu alayhi vasallam aytdilar: “Qiyomat kunida mutakabbir kimsalar odam suratidagi chumolilarga o‘xshash holda qayta tiriladi. Ularni har tomondan xorlik o‘rab oladi. Ular jahannamdagi “Bulus” deb nomlanadigan zindonga haydaladi” (Imom Termiziy rivoyati).
Kibrning sabablari turlichadir. Masalan, biror sohani o‘zlashtirgan, kerakli mutaxassisga aylangan odam o‘zini olim, boshqalarni johil sanab, nasihatni qabul qilmay qolishi, kimdir ota-bobolarining oliy nasabi bilan faxrlanib, o‘zgalarni nasabi past, deb bilishi, kimdir esa mol-dunyo tufayli g‘ururga ketishi mumkin. Yana chiroy, quvvat kabi ne’matlar ham shular jumlasidan. Ko‘plar shu sabablar tufayli “Boshqalardan ustunman”, deb o‘ylashadi. Vaholanki, Alloh bandaning chiroyiga, nasabiga, boyligiga emas, qalbiga, qilayotgan niyati va amaliga qaraydi.
Ibn Sinoning ustozi Kushyorning huzuriga bir kishi ilm o‘rganish maqsadida kelibdi. 2-3 oy o‘tsa hamki, ustozi ilm berishni boshlamagach:
– Hazrat, endi menga javob bersangiz. Uch oy bo‘ldi, dars bermadingiz. Vaqtingiz yo‘q shekilli, – debdi. Shunda ustoz:
– Men senga bajonidil dars berardim. Lekin huzurimga kelgan paytingda "bu ilmdan mening uncha-muncha xabarim bor", deya kibrlanding. O‘sha qarashing haliyam ketmadi. Men bo‘sh idishni to‘ldiraman, deb javob qilibdi.
Mol-davlatga kibrlansangiz, demak faqirsiz. O‘zingizni boshqalardan ustun ko‘radigan bo‘lsangiz, har qancha ilmingiz bo‘lmasin, johilsiz. Kishini zulmga, tug‘yonga soladigan kuch-quvvat aslida zaiflikdir. Haqiqiy boylik, martaba va ilmni tavozeli insonlardan topasiz!
Ja’farxon So‘fiyev,
To‘raqo‘rg‘on tumanidagi
“Is'hoqxon to‘ra” jome masjidi imom-xatibi