Allohga itoat etib, Rasululloh sollallohu alayhi vasallamga itoatsizlik qilinmaydi. Allohga va Uning Rasuliga itoat etish lozim.
Alloh taolo bunday buyuradi: “Agar mo‘min bo‘lsangiz, Alloh va (Uning) Rasuliga itoat etingiz!” (Anfol surasi, 1-oyat); “Ey imon keltirganlar! Allohga itoat etingiz va Payg‘ambarga itoat etingiz!” (Muhammad surasi, 33-oyat).
Alloh taologa itoat Qur’oni karim ko‘rsatmalariga amal qilish bilan, Nabiy alayhissalomga itoat esa u zot alayhissalomning sunnatlariga ergashish bilan bo‘ladi.
Alloh taologa va Uning Rasuliga itoat etganlar ulkan zafarlarga erishadi:
“Kimki Allohga va Uning payg‘ambariga itoat etsa, bas, u ulug‘ yutuqqa erishibdi” (Ahzob surasi, 71-oyat).
Allohga va Uning Rasuliga itoatgo‘y bandalar jannatga musharraf bo‘lishadi:
“Kimki Alloh va uning payg‘ambariga itoat etsa, (U) uni ostidan anhorlar oqib turadigan (jannatdagi) bog‘larga kiritur” (Fath surasi, 17-oyat).
Allohga va Uning Rasuliga itoat etmaganlar qiyomat kuni azoblanadilar:
«Yuzlari olovda aylantiriladigan kunda, ular: “Koshki edi, Allohga itoat etganimizda, payg‘ambarga itoat etganimizda”, derlar» (Ahzob surasi, 66-oyat).
Namozni o‘z vaqtida ado etish, moli nisobga yetganda zakot berish lozim. Namozni o‘qib, zakotga qodir bo‘la turib bermaslik, katta gunohdir.
Alloh taolo namozni ado etishga va zakot berishga buyuradi: “...namozni barkamol ado etingiz, zakotni beringiz...” (Haj surasi, 78-oyat); “(Ey mo‘minlar!) Namozni barkamol ado etingiz, zakotni beringiz” (Nur surasi, 56-oyat).
Namozni ado etuvchilar va zakotni beruvchilar uchun Alloh taoloning ulug‘ mukofotlari bordir:
“Albatta, imon keltirgan, yaxshi ishlarni qilgan, namozni barkamol o‘qib, zakotni berganlar uchun Parvardigorlarining huzurida (maxsus) mukofotlari bordir. Ularga xavf ham bo‘lmas va ular tashvish ham chekmaslar” (Baqara surasi, 277-oyat); «...namozni barpo qiluvchilar, zakotni ado etuvchilar, Allohga va “Oxirgi kun” (qiyomat)ga imon keltiruvchilar ham borki, aynan ularga, albatta, ulkan mukofot ato eturmiz» (Niso surasi, 162-oyat).
Mol-dunyosini to‘plab, Alloh yo‘lida sarflamaydiganlar uchun alamli azob bordir:
«Oltin va kumushlarni kon (maxfiy xazina) qilib olib, ularni Alloh yo‘lida sarf qilmaydiganlarga alamli azob haqida “xushxabar” bering! (Mazkur oltin-kumushlar) jahannam o‘tida qizitilib, ular bilan peshonalari, yonlari, orqalari kuydirilgan kuni: “Bu o‘zlaringiz uchun saqlagan xazinangizdir. Saqlagan xazinangiz (mazasini) totingiz!” (deyiladi)» (Tavba surasi, 34-35 – oyatlar).
Rasululloh sollallohu alayhi vasallam: «Kimga Alloh molu dunyo bersa-yu, u zakotini ado qilmagan bo‘lsa, qiyomat kuni u unga ko‘zoynakli ilon bo‘lib ko‘rinadi. Uning ikki tishi chiqib turadi. U qiyomat kuni bo‘ynidan bo‘g‘ib oladi. So‘ng ikki jag‘ suyagidan tishlab turib: “Men sening molingman! Men sening to‘plagan xazinangman!” deydi”, dedilar va: “Allohning fazli bilan bergan narsasi (boyligi)dan baxillik qiluvchilar buni o‘zlariga yaxshi deb hisoblamasinlar! Aslo! Bu ular uchun yomondir. Qiyomat kuni baxillik qilgan narsalari (o‘z bo‘yinlariga) bo‘yinturuq qilib ilib qo‘yiladi”, oyatini tilovat qildilar» (Oli Imron surasi, 180-oyat).
Allohga itoat etish va ota-onaga yaxshilik qilish lozim. Allohga ibodat qilib, ota-onani hurmat etmaslik, ularga yaxshilik qilmaslik ulkan gunoh.
Alloh taolo bunday buyuradi: “Robbingiz Uning O‘zigagina ibodat qilishingizni hamda ota-onaga yaxshilik qilishni amr etdi” (Isro surasi, 23-oyat); “Biz insonga ota-onasini (rozi qilishni) buyurdik” (Luqmon surasi, 14-oyat); “Biz insonni ota-onasiga yaxshilik qilishga buyurdik” (Ahqof surasi, 15-oyat).
Alloh taolo barchamizni O‘zining roziligini topadigan amallarda sobit qadam qilsin!
Davron NURMUHAMMAD
Cavol: Kiyimimni almashtirganimda ichki qismida qon asoratini ko‘rib qoldim. Qarasam badanimda yara paydo bo‘lgan ekan. Ushbu yara qachon chiqqan, qon qachon kiyimimga tekkanini bilmayman. Shunda men necha kunlik namozlarimni qayta o‘qishim kerak?
Javob: Bismillahir Rohmanir Rohiym. Kiyimga qon qachon tekkanini bilmagan kishi avvalgi namozlarini qayta o‘qimaydi. Chunki najosat tekkani kiyim egasi yoki boshqa kishiga aniq ko‘rinmagunicha bu kiyim pok hukmida bo‘ladi. Shuning uchun najosat tekkani bilingan vaqtdan nopok bo‘ldi, deb hisoblanadi ("Majrol-anhur a’la Multaqol-abhur" kitobi). Vallohu a’lam.
O‘zbekiston musulmonlari idorasi
Fatvo markazi.