Bismillahir Rohmanir Rohiym.
Alloh taologa bitmas-tuganmas hamdu sanolar bo'lsin.
Payg'ambarimizga mukammal va batamom salavotu durudlar bo'lsin.
Uzoq yillardan buyon yurtimiz ayollarida diniy bilimlarning zaifligi, uning ta'limotlaridan bexabarligi, shu bois hayotlarida diniy ko'rsatmalarga muvofiq harakat qilmasliklari sababidan qalbimizda bir og'riq tuyar edik. Shu tufayli bunday holatlarni muolaja qilish fikri bor edi. Ularning diniy savodsizligi faqat e'tiqodiy tanazzulga emas, dunyolariga ham ta'sir qilgani, o'zlari bilangina chegaralanib qolmasdan, farzandlariga, hatto erlari va yon-atrofdagilariga ham o'z ta'sirini o'tkaza boshlaganidir. Ayollardagi bu salbiy holat tezdan isloh qilinmasa, surunkali kasallikka o'xshab, mahkam o'rnashib olishi mumkin. Shularni o'ylaganimiz bois g'amimiz yanada ziyodalashmoqda.
Diniy ilmsizlik tufayli ularning e'tiqodi, amali, xulqi, ya'ni butun turmush tarzi barbod bo'lishi mumkin. Bu holatda hatto ba'zi kufrga dalolat qilguvchi so'z va ishlardan iymonlarini saqlab qolish ham mushkul bo'lib qoladi.
Muhtarama ayollarimiz boshlang'ich ta'lim manbai bo'lganlari sabab xulq, amal, fikrlash kabi muhim ko'nikmalari farzandlariga beixtiyor ta'sir ko'rsatadi.
Onalarning suti, og'izlaridan chiqayotgan so'zlari, qilayotgan xatti-harakatlari hamda amallari orqali bolalarga sof e'tiqod, go'zal fikr-xayollar, chiroyli xulq, pokiza islomiy tabiat meros bo'lib o'tishi kerak. Aks holda, farzandlarning nafaqat dini barbod bo'ladi, balki dunyolari ham bema'no, bemaqsad bo'lib qoladi.
Insonning e'tiqodi sof va mustahkam bo'lmas ekan, undan axloqsizlik paydo bo'ladi. Axloqsizlik esa barcha badxulqlik, beamallikni keltirib chiqaradi. Bundan, albatta, oila hamda jamiyatga ulkan zararlar etadi, parokandalik yuzaga keladi.
— Kufr so'z yoki kufr amalni yoqtirmoq (Masalan: boshqa din vakillari ibodatida aytadigan so'zlarini yoqtirmoq).
— Birortasiga kufr so'zni ayttirmoq.
— O'zining musulmonligiga pushaymon bo'lmoq.
— Farzandi yoki biror yaqini vafot topganda: «Bolam Hudoga kerak ekan, O'ziga oldi» (astag'firulloh) kabi iddaolarni gapirmoq.
— Alloh va Rasulining biror hukmini adolatsiz deb bilmoq va undan ayb qidirmoq.
— Biror Payg'ambar yoki farishtani haqorat qilish, kamsitish.
— Biror piri murshid yoki ulug' zot haqida «Ular har doim bizning holimizdan xabardor bo'lib turishadi», deya e'tiqod qilish.
— Munajjimlar – jinlar bilan do'st tutingan, ya'ni «odamlarim bor» deguvchi kishilardan g'ayb xabarlarini so'rash, fol ochirish, ularning so'zlarini tasdiqlash.
— Valiylarning arvohlari borasida «Ular hoziru nozir, hamma narsani bilib turishadi», degan e'tiqodda bo'lish.
—«Yo Aliy», «Yo pirim» deya nido qilib,«Bu nidoyimni ular eshitadi», degan e'tiqodda bo'lish.
— «Dovud payg'ambar», «yigit pirim», «otamning arvohlari qo'llasin» deyish.
— Murodini Allohdan boshqadan, xususan o'tganlardan so'rash.
— O'tgan valiylardan, qabr sohiblaridan rizq yoki farzand so'rash.
— Kimgadir biror narsani atash. Masalan: «Falonchi pirimga shuncha tanga atadim», qabilida.
—Ularning nomiga nazr atash («Talxis» 61-bet).
Shuningdek, ular bemorga shifo berish, kambag'alni boyitish kabi hojattalab ishlarda Allohdan o'zgadan yordam so'rar edilar (Nazr qilishdagi shirk ham shular jumlasiga kiradi. Chunki Allohdan o'zgaga nazr qiluvchi kelgan yordamga shukr qilish maqsadida yoki bo'lajak yordamdan umid qilib nazr aytadi). Mushriklar ham sanamlariga nazr atar va o'sha nazr tufayli ulardan maqsadlariga erishtirishlarini kutar edilar. Barakot umidida ularning ismlarini tilovat qilardilar. Alloh taolo musulmonlarga namozlarida «Iyyaka na'budu va iyyaka nasta'iyn – Faqat Sengagina ibodat qilamiz va Sendangina yordam so'raymiz» (Fotiha surasi, 4-oyat) deb aytishni vojib qildi. Bu sajda va ibodatda shirk keltirishdan qaytarish edi.
— O'tganlar nomiga atab har xil jonivorlar yoxud xo'roz-tovuq singari parrandalar so'yish.
— Biror kishining qabri yoki makonini tavof qilish.
— Birortasiga ibodat maqsadida sajda qilish.
— Kimgadir ruku' darajasida bosh egish.
— Jinlarga, o'tganlarning arvohlariga atab chiroq yoqish.
— Qaysidir valiyning nomiga kokil atash.
— Hoch taqish.
— Dunyo ishlariga, insonlar taqdiriga yulduzlarning ta'siri bor, deb e'tiqod qilish.
— Biror oy yoki kunni nasx (yomon) kun deb bilish.
— «Agar Alloh va uning Rasuli xohlasa, falon ish bo'ladi», deyish.
— «Alloh va Rasuli ko'rib turibdi», deb aytish.
Modomiki, «Jannat onalar oyog'i ostidadir», deb marhamat qilingan ekan, u holda ayollar sof e'tiqodli bo'lmoqlari, farzandlarining tarbiyasida ham daqiq nuqtalarga e'tibor qilmoqlari lozimdir.
«Behishti zevar» kitobidan
muallif: Ashraf Ali Tahonaviy
11-ya Vsemirnaya vistavka i sammit "Xalyal" v Stambule, v kotoroy primut uchastiye sotni mejdunarodnix kompaniy, proydet v dekabre.
Po soobsheniyu IQNA so ssilkoy na "Yeni Şafak", 11-y Vsemirniy sammit i vistavka "Xalyal" v Stambule budut vklyuchat v sebya spetsialniy razdel kosmetiki i sredstv lichnoy gigiyeni pod sobstvennoy torgovoy markoy, chto sozdast novie vozmojnosti dlya biznesa dlya mirovix proizvoditeley i pokupateley.
Ojidayetsya, chto meropriyatiye posetyat boleye 50 000 chelovek iz 110 stran mira.
Meropriyatiye, kotoroye proydet s 26 po 29 noyabrya v Stambulskom vistavochnom sentre, soberet mejdunarodnix proizvoditeley i pokupateley blagodarya nedavno sozdannomu sektoru xalyalnoy kosmetiki i sredstv lichnoy gigiyeni.
Organizatsiya i uchastiye v meropriyatii
11-y Vsemirniy sammit "Xalyal", kotoriy proxodit pod egidoy prezidenta Tursii, yavlyayetsya odnim iz vajneyshix mirovix forumov v industrii "Xalyal". Meropriyatiye organizuyetsya v sotrudnichestve s Ministerstvom torgovli Tursii, Agentstvom po akkreditatsii "Xalyal" i Institutom standartov i metrologii islamskix stran (SMIIC) Organizatsii islamskogo sotrudnichestva.
Vozmojnosti rinka chastnix torgovix marok
Spetsializirovanniy razdel chastnix torgovix marok svyajet proizvoditeley, obladayushix vozmojnostyami proizvodstva chastnix torgovix marok, s kompaniyami, stremyashimisya predstavit svoyu produksiyu na mejdunarodnix rinkax. Eta spetsializirovannaya oblast predostavit platformu dlya sozdaniya novix torgovix soglasheniy i delovix otnosheniy v bistro rasshiryayushemsya sektore chastnix torgovix marok. Eta initsiativa realizuyetsya na fone togo, chto mirovoy rinok chastnix torgovix marok demonstriruyet znachitelniy rost, v nastoyasheye vremya otsenivayetsya v 915 milliardov dollarov i, po prognozam, dostignet 1,6 trilliona dollarov k 2034 godu.
Strategicheskoye polojeniye Tursii
Rinok chastnix torgovix marok prodoljayet znachitelno rasshiryatsya kak na globalnom urovne, tak i vnutri Tursii, iz-za menyayushixsya potrebitelskix predpochteniy, povisheniya chuvstvitelnosti k senam i diversifikatsii proizvoditelyami svoyego portfelya brendov. Strategicheskoye geograficheskoye polojeniye Tursii, kvalifitsirovannaya rabochaya sila v proizvodstve i vseob’emlyushaya infrastruktura sepochki postavok stavyat stranu v polojeniye, pozvolyayusheye yey stat regionalnim sentrom po proizvodstvu produksii pod chastnimi torgovimi markami. Etot sektor, soxranyaya znachitelnoye prisutstviye na bistrorastushem rinke elektronnoy kommersii, yavlyayetsya vajnoy chastyu razvitiya vnutrenney i mejdunarodnoy torgovli.
Produkt pod chastnoy torgovoy markoy - eto produkt s torgovoy markoy, proizvedenniy tretey storonoy. Takim obrazom, sootvetstvuyushiy roznichniy prodaves vibirayet materiali, konsepsiyu, upakovku i dizayn produkta, v to vremya kak proizvoditel proizvodit produkt v sootvetstvii s etimi spetsifikatsiyami. Zatem produkt dostavlyayetsya roznichnomu prodavsu bez kakix-libo priznakov, ukazivayushix na uchastiye tretey storoni, i razmeshayetsya na polkax magazina.
Press-slujba Upravleniya musulman Uzbekistana