Bo‘lim mudiri: Jaloliddin Nuriddinov

|
Qabul vaqtlari |
Dushanbadan Jumagacha |
|
Telefon raqami |
+99871 240-17-98 |
|
Elektron pochta |
Bo‘lim O‘zbekiston musulmonlari idorasi tasarrufidagi Toshkent Islom instituti va o‘rta maxsus islom bilim yurtlarida ta’lim-tarbiya ishlarini tashkil etish va takomillashtirish, o‘quv yurtlarining moddiy-texnika bazasini mustahkamlash, talabalarni o‘qishga qabul qilish tartib-qoidalari va rejalarini ishlab chiqish, qabul hamda imtihon hay’atlari tarkibini tasdiqlash uchun tavsiya etish, diniy ta’limning yangicha shakl va uslublarini joriy qilish kabi masalalar bilan shug‘ullanadi. Mudarrislar malakasini muntazam oshirib borish, buning uchun maxsus kurslar tashkil etish, talabalarni darslik, o‘quv qo‘llanmalari va ko‘rgazmali qurollar bilan ta’minlash, diniy ta’lim bo‘yicha xalqaro tajribalarni o‘rganish, xorijlik hamkasblar bilan aloqalar o‘rnatish, tajriba almashish ham bo‘limning asosiy vazifalari sirasiga kiradi.
Istiqlol tufayli diniy ta’lim sohasini isloh qilish, rivojlantirish uchun keng imkoniyatlar ochildi. Ta’lim muassasalarida darslarni eng zamonaviy texnika vositalari va ko‘rgazmali qurollar yordamida o‘tkazish, talabalarning kompyuter savodxonligini oshirishga alohida e’tibor qaratilmoqda. Shu maqsadda barcha bilim yurtlarida kompyuterlar va boshqa zamonaviy kerakli vositalar bilan jihozlangan informatika asoslarini o‘rgatish xonalari, axborot-resurs markazlari ishlab turibdi.
O‘quv yurtlari kutubxonalarining zarur diniy, ilmiy, adabiy-ma’rifiy kitoblar, darslik va o‘quv qo‘llanmalari bilan ta’minlanishi doimiy nazoratga olingan. Hozir mazkur kutubxonalarning jami kitob zaxirasi 110 ming jilddan ortib ketdi, ularning 40 mingdan ziyodi diniy adabiyotlar, qolganlari dunyoviy va ilmiy-ma’rifiy nashrlar, qo‘llanmalardir.
Talabalarning har tomonlama yetuk insonlar bo‘lib yetishuvini ko‘zlab bilim yurtlarida yog‘och o‘ymakorligi, naqqoshlik, sahhoflik, duradgorlik, kompyuter operatori, hisobchilik, pazandalik, bichish-tikish, zardo‘zlik kabi hunarlarni o‘rgatish ham yo‘lga qo‘yilgan.
Qorilar musobaqasi, “Yil o‘qituvchisi”, “Yil kutubxonachisi”, “Mohir qo‘llar” ko‘rik-tanlovlari muntazam o‘tkazib kelinmoqda.
Idora tizimidagi ta’lim maskanlarida “Barkamol avlod” dasturi bo‘yicha sport musobaqalari o‘tkazish yaxshi an’anaga aylangan. Institut va bilim yurtlarida sportning shohmot, shashka, kurash, stol tennisi, futbol turlari bo‘yicha musobaqalar tashkil etilmoqda. Yakuniy bosqich “Jar” sport-sog‘lomlashtirish majmuida o‘tkazilib, g‘oliblar maxsus sovrinlar bilan taqdirlab boriladi. Shuningdek, o‘n yildan buyon ta’lim tizimida fanlar bo‘yicha yagona olimpiada o‘tkazishga alohida e’tibor berilmoqda. Bo‘limga hozir Jaloliddin Nuriddinov rahbarlik qiladi.
Bo‘limda
Do‘smatov Akbar Xidirovich-Ta’lim va kadrlar tayyorlash bo‘limi mudiri o‘rinbosari
Xodjayev Umidjon Rajabboyevich- Ta’lim va kadrlar tayyorlash bo‘limi yetakchi mutaxassisi
Abdurahimov Davronbek Muxamadaminovich- Ta’lim va kadrlar tayyorlash bo‘limi mutaxassislari faoliyat olib borishmoqda.
Bo‘lim faoliyatidan fotolavhalar:


Fazilatli shayx Muhammad Avvoma hafizahulloh aytadilar:
"Hindistonlik ulamo Shayx Abdulhay Laknaviy rohimahulloh haqida eshitgansizlar. Shayx Abdulhay Laknaviy rohimahulloh hind ulamolari orasida nihoyatda mashhur olim bo‘lgan. U zot rohimahulloh qirq yoshga yetmasdan, ya’ni o‘ttiz to‘qqiz yarim yoshda vafot etgan, qirqqa kirib ulgurmagan. Shunga qaramay, u juda ulkan ilmiy meros qoldirgan: uning yozgan asarlari 115 dan ortiq! Ularning ichida kichik risolalar ham, katta kitoblar ham bor. Ammo o‘sha kichik risolalarning o‘zi ham katta bir kitobning o‘rnini bosa oladigan darajada edi, chunki ularning har birida ma’lum bir ilmiy masala nihoyatda puxta va mukammal tarzda yoritib berilgan.
Buning sababi quyidagicha: Bir kuni o‘sha paytdagi Laknav amiri shayxning ilm bilan mashg‘ul bo‘lib, unga chuqur sho‘ng‘ib ketgani va aqlbovar qilmas iste’dodi haqida xabar topadi va uni o‘z huzuriga chaqirtiradi. Shayx amirning oldiga borgach, amir u zotga shunday deydi…
Uning shayxga nima deganini aytishdan avval ushbu voqeani hikoya qilib bergan hind ulamosi menga aytgan yana bir gapni zikr qilib o‘tay: "Biz olti kishidan iborat oila edik: ota-onam va to‘rt nafar farzand - jami olti kishi. Oyiga to‘rt rupiy bizga kifoya qilar edi". Mazkur ulamo Shayx Abdulhay Laknaviy vafotidan o‘ttiz yil o‘tib tug‘ilgan. Ya’ni, o‘sha davrda to‘rt rupiy hozirgidan ancha katta xarid quvvatiga ega bo‘lib, avvallari bu pulga bugungi kundan ko‘ra ko‘proq narsa sotib olish mumkin edi. Shunga qaramay, bu kishi: "Bizning oilamizga oyiga to‘rt rupiy yetardi", deyapti...
Endi avvalgi gapimizga qaytsak: Shunday qilib Laknav amiri Shayx Abdulhayni huzuriga chaqirtirib, u zotga: "Men sizga o‘z hisobimdan oyiga to‘rt yuz rupiy maosh tayinlayman. Siz ilm bilan mashg‘ul bo‘lib, o‘zingizni ilmga bag‘ishlang!" deydi.
Shayx bu voqeadan keyin ilmga butkul berildi va ana shunday buyuk natijaga erishdi! Ey yoshlar, e’tibor bering, aytilgan raqamlarni mulohaza qiling! To‘rt yuz rupiy shayx uchun naqadar katta mablag‘ bo‘lgan. Nega? Ayni mana shu narsa uchun - men sizlarga aytmoqchi bo‘lgan narsa shu: Tolibi ilmni o‘z kafilligiga olish, ya’ni ilm talab qiluvchini moddiy jihatdan ta’minlash!
Bu uning ilmga bo‘lgan ta’siridir. Tarix bizga buni real voqelik misolida ko‘rsatib bermoqda. Shu bois ushbu ishni barcha musulmonlar orasida, jumladan, boy-zodagonlar va ulamolar o‘rtasida yana qayta tiriltirishimiz kerakki, ular o‘zaro hamkorlik asosida shar’iy ilmlar uchun vaqf qo‘llab-quvvatlovini qayta tiklasinlar".
Muhaddis Muhammad Avvoma suhbatlaridan
HIM talabasi
Nazirxonov Hasanxo‘ja tarjimasi